מסנן מים ביתי: מהם הסוגים הקיימים וכיצד בוחרים ביניהם?

מי השתייה שלנו מזוהמים, בכך אין בכלל ספק. אמנם, ישראל איננה מדינת עולם שלישי, ועדיין ניתן לשתות ולהתקלח במים הזורמים בצנרת המים הארצית, במרבית המקרים, ללא חשש, אולם חדשות לבקרים אנחנו קוראים או שומעים כי באזור מסוים נאסר על התושבים להשתמש במי השתייה כמות שהם ונדרש להרתיחם, או, שמי השתייה הופכים לאסורים בכלל לשתייה, ואז, נדרשים התושבים לשתות מים שמקורם איננו ברשת המים הארצית. ואלה הם רק המקרים עליהם אנחנו יודעים, מצמרר לחשוב על כל המקרים שלא הובאו לידיעתנו! מסנן מים ביתי הוא שם כולל לכל אמצעי טיהור המים, אשר עושים שימוש במים של רשת המים הארצית, אבל, באמצעים שונים, מטייבים ומטהרים אותם מחומרים שונים המצויים בהם. לכן, בעת רכישת מסנן מים ביתי אצל יבואנים ומשווקים שמתמחים בתחום טיהור והשבחת המים, כמו מעיינות, לדוגמה, מומלץ לשאול מה בדיוק מסנן המסנן.

מסנן מים ביתי: איזה סוגי מסננים קיימים כיום?

ישנם ארבעה סוגי מסנני מים ביתיים עיקריים כיום: מסנן אבנית, מסנן מכני, מסנן פחם פעיל ומסנן הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה. כל אחד מהם מסנן רכיבים שונים הנמצאים במים הזורמים.

מסנן אבנית – כשמו הוא, מסנן את האבנית מהמים. לרוב, מדובר במסנן המכיל כדוריות סיליפוס ומותקן על ידי שרברב בסמוך לשיבר הראשי.

מסנן מכני – אף הוא מותקן בסמוך לשיבר הראשי על ידי שרברב, והוא מסנן לכלוך גס במצוי במים כמו גרגירי חול או חלקיקי חלודה מעל לגודל מסוים. הוא מתאים בעיקר לבתים ובניינים בהם קיימת צנרת ישנה.

מסנן פחם פעיל – מסנן מים המותקן מתחת לכיור המטבח, ומטרתו לסנן את טעם וריח הכלור שבמים. הוא אמנם מבצע סינון חלקיקים מעל לגודל מסוים, אבל מומלץ להתקין אותו בשילוב עם מסנן מכני ליד השיבר הראשי, על מנת למטב את פעולתו.

מסנן מים ביתי הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה – מסנן מים המותקן מתחת לכיור וכולל את מסנן מכני, מסנן פחם פעיל, ממברנה אשר מטרתה לספוח את שאר המלחים והמינרלים שבמים, ולרוב, גם מסנן לשיפור טעם המים (מינרליזטור).

מובן מאליו, כי מסנן הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה מספק את התוצאות הטובות ביותר, מאחר והוא מאפשר לכם לשתות את המים שלכם ללא חלקיקים צפים או טעמי וריחות לוואי.

על איכותם של המים הזורמים בצינורות ארצנו ומגיעים לברזים הביתיים שלנו, כבר נכתב רבות. הזיהומים השונים והמשונים שמצליחים למצוא את דרכם אל מי השתייה, מעוררת תהיות רבות לגבי צורת ההתמודדות הנכונה עם המצב. ולכן כדי לשמור על הבריאות שלנו ושל היקרים לנו, חשוב מאוד למצוא מסנן מים ביתיבעל מערכת סינון מעולה שתדאג למי שתייה נקיים באיכות גבוהה בלבד. גייסנו מידע ממומחי מעיינות.

בריאות ביתית וחיסכון כלכלי

בנוסף לבריאות הגופנית ולאיזון הכללי שמושפעים מאיכות המים שאנו שותים, למים הזורמים בביתנו ישנה השפעה על מצב הצנרת ומכשירי החשמל. מים מלאים באבנית גורמים לבעיות בצנרת, להצטברות אבנית סביב גופי החימום ולבלאי גבוה של מוצרים אלו הגורם להרס שיטתי ומהיר שלהם. לכן תקנת מסנן מים ביתי מביאה גם לחיסכון כלכלי.

בנוסף למגנזיום ולסידן היוצרים את תופעת המים הקשים שאותה הזכרנו, קיימים מזהמים נוספים המשפיעים על בריאות גופנו. בין מזהמים אלו ניתן למצוא מתכות רעילות הנפלטות וזורמות אל מי התהום שלנו ממפעלים מזהמים שונים, את הכלורידים שחודרים אל מי התהום ממי הים ומן הסלעייה הנמצאת באזור וכמו כן כלורידים המוספים באופן מלאכותי אל מי השתייה למטרות חיטוי. בנוסף לכך כידוע במדינת ישראל מוסף על בסיס קבוע באופן מלאכותי פלואור אל מי השתייה, והפלואוריד גם הוא נמצא בצורה טבעית בקרקעות הארץ.

היום כבר ידוע שהתקנת מסנן מים ביתי בכל בית זו פעולה הכרחית. המים הזורמים בצנרת של ארצנו הקטנטונת ומגיעים עד לפתח ביתנו, להשקות את ילדינו ולשמש אותנו למכלול השימושים הביתיים, עמוסים בכל כך הרבה מזהמים. החל מגרגירי חול ולכלוכים צפים למיניהם ועד לאבנית, כלורידים פלואור ומה לא. ולכן השאלה שנשאלת על ידי רבים היא מהו המסנן היעיל, האיכותי והמתאים ביותר לבית.

שיבר ראשי או כיור המטבח

חשוב להבין שישנם שני סוגי מסננים עיקריים: כאלו המותקנים ליד השיבר הראשי של הבית ומסננים את המים עוד לפני שהם נכנסים אל הצנרת הביתית שלנו, ומסננים המותקנים מתחת לכיור המטבח ומסננים את מי השתייה והבישול הזורמים בברז המטבח.

המסננים המותקנים ליד השיבר הראשי גם הם נחלקים לשני סוגים. הראשון הוא מסנן אבנית, שכשמו כן הוא מסנן את האבנית מן המים ופותר את בעיית “המים הקשים”. תופעה זו גורמת להצטברות אבנית על פני גופי החימום במוצרי החשמל השונים המערבים מים דוגמת הקומקום החשמלי ודוד המים החמים, ולהחרבתם השיטתית. כלומר להתקנת מסנן זה ישנה השלכה כלכלית של הארכת אורך החיים של מכשירים אלו.

המסנן השני הוא המסנן המכאני המסוגל לסנן חלקיקים גסים למיניהם הצפים במים דוגמת גרגירי חול וחלקיקים נוספים בגודל דומה. כמובן ששני סוגי המסננים דואגים שמים נקיים יותר יזרמו בצינורות ביתנו, וכך מביאים גם לשמירה על ניקיון הצנרת ורמת תחזוקתה.

מסנן מים ביתי מתחת לכיור

קיימים גם מסננים שונים המותקנים ליד ברז המטבח ומביאים לסינון של מי השתייה והבישול שלנו. ניתן למצוא בשוק מסננים שונים, אך המסנן האיכותי ביותר הוא ללא ספק זה המבוסס על שיטת האוסמוזה ההפוכה.

שיטה זו מכילה שילוב של מספר טכניקות סינון ובהן המסנן המכאני, מסנן מבוסס פחם פעיל וממברנה פעילה, כשלפעמים מוסיפים למסנן גם התקנת מינרליזטור האחראי על שיפור טעמם של המים. התוצאה של מסנן מים ביתיזה היא הטובה ביותר, ובשילוב עם מסננים המותקנים ליד השיבר הראשי ניתן להגיע לתוצאות מיטביות בבית.

אז מה עושים? מסנן מים ביתי

הפתרון הוא כמובן לקיחת אחריות אישית בביתנו על איכות המים אותם אנו צורכים בעזרת התקנת מסנן מים איכותי שיפתור את הבעיה באופן נקודתי. קיימים שני סוגי מסננים הממוקמים על יד השיבר הראשי בבית ומכניסים מים נקיים יותר אל הצנרת. האחד הוא מסנן האבנית שפותר את אותה תופעת מים קשים המדוברת, והשני הוא המסנן המכאני שמסוגל לסנן חלקיקי לכלוך גסים דוגמת גרגרי חול.

אופציות נוספות המותקנות לצד ברז המטבח דואגות לסינון ממוקד של מי השתייה. מסנן מים ביתיהמבוסס על שיטת האוסמוזה ההפוכה כולל מסנן מכאני, מסנן פחם פעיל וממברנה פעילה, ולעיתים אף מינרליזטור המביא לשיפור טעמם של המים. שילוב איכותי זה הופך את האוסמוזה ההפוכה לשיטה המספקת מים באיכות הגבוהה ביותר.

מסנן מים ביתי
small_c_popup.png

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו?

חייגו עכשיו: ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭1700-700-585‬‬‬‬‬‬‬‬
או השאירו פרטים ומיד ניצור אתכם קשר: