מסנן מים ביתי

המים חשובים כל כך לגופנו ומשפיעים בצורה מכרעת על בריאותנו. לכן לכולנו כל כך חשוב שמי השתייה שלנו יהיו נקיים וטעימים. אך זיהומים מבהילים מסוגים שונים ומשונים המחלחלים אל מקורות המים שלנו ועליהם אנו שומעים בחדשות מעכירים את המים ואת האווירה, ומעלים שאלות לגבי ההתמודדות הנכונה עם הנושא. אז איך מאתרים מסנן מים ביתי מושלם? מעיינות שמחה לפרוש בפניכם את כל המידע.

מהם המזהמים העיקריים במים?

  • כלורידים: הכלורידים עשויים להגיע אל המים בצורה טבעית מן הסלעים וממי ים שחלחלו פנימה אל תוך מי התהום. בנוסף לכך במדינת ישראל מתבצעת באופן שגרתי הוספה מלאכותית של כלורידים אל תוך מי השתייה על מנת לחטא אותם.
  • הפלואוריד: חומר הנמצא באופן טבעי בקרקעות בארץ ומחלחל אל מי התהום, ריכוזו הטבעי משתנה מאזור לאזור. בנוסף לכך בישראל מתבצעת הוספת פלואור אל מי השתייה באופן מלאכותי.
  • מתכות: מתכות רעילות מגיעות אל מי התהום כתוצאה מרעלים הנפלטים ממפעלי תעשייה שונים. לא יאומן אך בין רשימת המתכות העלולות להימצא במי השתייה שלנו בארץ נמצאות עופרת, כספית, כרום וניקל.
  • מגנזיום וסידן: בשונה מיתר המזהמים המזיקים לבריאות, השפעת המגנזיום והסידן גורמת בעיקר לנזקים למכשירים הביתיים דרך תופעת “המים הקשים”. אותה אבנית מוכרת, המצטברת בעיקר סביב גופי החימום.

איזה מסנן מים ביתי הוא היעיל ביותר?

קיימים בשוק ארבעה סוגי מסננים עיקריים. שני הראשונים הם מסננים המותקנים לצד השיבר הראשי של הבית. מדובר על מסנן האבנית שמסנן מן המים את האבנית, ועל המסנן המכאני שמסנן לכלוכים וחלקיקים גסים דוגמת גרגרי חול.

שני מסננים נוספים מותקנים מתחת לכיור המטבח. האחד הוא מסנן הפחם הפעיל אשר סופח חומרים מומסים, מונע את טעמו וריחו של הכלור ובכך משפר את איכות המים. ביכולתו לסנן חלקיקים בגדלים מסוימים אך רצוי לשלבו עם המסנן המכאני במטרה להגיע לתוצאה טובה יותר.

מסנן מים ביתי העובד בשיטת האוסמוזה ההפוכה, כולל בתוכו את המסנן המכאני, מסנן הפחם הפעיל, ממברנה פעילה ופעמים רבות גם מינרליזטור שתפקידו לשפר את הטעם. שיטת האוסמוזה ההפוכה היא האפקטיבית ביותר ביכולתה להרחיק מתכות, אבנית וחומרים אורגניים ולכן מסנן זה הוא ללא ספק האיכותי והמומלץ ביותר.

כולנו רוצים לשתות מים טעימים, נקיים ובריאים, שכן למים השפעה מכרעת על בריאותנו ועל האיזון הכללי של הגוף שלנו. ולכן היום כשאנו שומעים על זיהומים שונים ומשונים המחלחלים אל מקורות המים שלנו, חשוב יותר מתמיד לעשות שימוש במכשיר מסנן מים ביתי האיכותי ביותר שניתן למצוא.

מה הצורך?

לפני שניגשים לפתרון, חשוב להבין לעומק את סוג הבעיה ואופייה ולדעת עם אילו סוגים של מזהמים אנו מתמודדים היום בארצנו הקטנטונת. ובכן, במדינת ישראל של שנות האלפיים קיימים ארבעה מזהמים עיקריים החודרים אל מי השתייה.

המזהם הראשון הוא מתכות הנפלטות כפסולת תעשייתית ממפעלים שונים, חודרות אל עומק הקרקע ומחלחלות עד למי השתייה שלנו. מזהם נוסף הוא הכלורידים המחלחלים אל מי התהום באופן טבעי ממי הים ומהסלעים, וכמו כן מוספים באופן מלאכותי יזום במטרה לגרום לחיטוי המים.

חומר נוסף המחלחל באופן טבעי ובנוסף לכך גם מוסף אל המים באופן מלאכותי הוא הפלואור. והאחרונים ברשימה הם הסידן והמגנזיום שגורמים נזק בעיקר למכשירים הביתיים שלנו על ידי יצירת “מים קשים” ומוכרים לכולנו דרך ההצטברות של אבנית על גבי גופי החימום כמו לדוגמה הקומקום.

התשובה: מסנן מים ביתי

לשימוש ביתי קיימים מספר סוגי מסננים עיקריים: שניים מהם מותקנים בסמוך לשיבר הראשי, ושניים אחרים במטבח מתחת לכיור. המסננים המותקנים ליד השיבר הראשי הם המכאני אשר מסנן גרגרים וחלקיקי לכלוך קטנים ומסנן האבנית, שכשמו מסנן את האבנית.

מתחת לכיור מותקנים מסנן הפחם הפעיל שתפקידו לספוח מהמים חומרים מומסים ובנוסף לכך משפר את טעמם על ידי נטרול הטעם והריח של הכלור. מסנן הפחם אמנם מסוגל לסנן חלקיקים מסוימים אך כדי להגיע לתוצאה מיטבית כדאי להתקינו במקביל למכאני.

שיטת הסינון האיכותית והיעילה ביותר היא ללא ספק מסנן מים ביתי העובד בשיטת האוסמוזה ההפוכה, המכילה שילוב של מסנן הפחם והמסנן המכאני, ובנוסף להם ממברנה פעילה. כל אלו יוצרים סינון יעיל של אבנית ושל מתכות וחומרים אורגניים, כמו גם מינרליזטור שפעמים רבות מתווסף אף הוא למערכת במטרה להביא לשיפור טעמם של המים.

מסנן מים ביתי
small_c_popup.png

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו?

חייגו עכשיו: ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭1700-700-585‬‬‬‬‬‬‬‬
או השאירו פרטים ומיד ניצור אתכם קשר: